Friday, April 3, 2009

sikap mengalah, akhirnya kita kalah..!!



sejak akhir2 ni, aku bnyk sedar yang rupanya aku terlalu banyak mengalah.. macam2 perkara yang dah berlaku, dan pengakhirannya, aku tetap mengalah... mungkin jiwa aku ni lembut sgt kot..atau aku ni mudah bertoleransi sampai lupa bahawa akhirnya aku bagaikan orang yang kalah.. mungkin dunia ini yang berubah, atau aku yang x mengenal dunia.. aku xnak cerita perkara tersebut pada org lain, cukup la dengan iktibar disebaliknya.. namun, kisah yang menarik ini aku perlu highlightkan supaya semua orang seperti aku ni sedar, yang terlalu banyak mengalah itu akan menyebabkan kita kalah.. dunia, dunia...memang satu ujian Tuhan yang amat berat..
mungkin aku tersalah tafsir makna dunia, juga tersalah anggap maksud yang tersirat disebalik ungkapan ikhlas.. aku cuba ikhlas dalam mengalah..tapi semakin aku berlaku demikian, semakin aku ditindas..makin ramai orang pijak kepala, makin mudah aku tewas dengan dengan begitu saja.. aku sudah mula sedar bahawa sikap mengalah itu baik, tapi hanya pada orang yang memahami betapa berharganya ia. igatlah pesanku wahai manusia yang selalu mengalah, timbang2knlah keputusan untuk mengalah itu.. kerana dunia kini x semulia dunia zaman Rasulullah.. nilai murni dalan jiwa manusia semakin rendah..maka hilang juga lah sikap menghargai pengorbanan orang lain..

<tout ce que brille, n'est pas toujours d'ors>

5 comments:

  1. menang ke kalah ke..
    slagi kite rasa bahgia.. ape ade pada menang dan kalah itu..

    aiyakk.. jom cari gadis.. gadis yang benar2 memahami kite sebagai lelaki yang benar2 mampu memberikan yang terbaik pada mereka.. lalalala..

    bukan sebagai lelaki yang hanya mahukan keseronokan sementare..

    ReplyDelete
  2. gadis skarang pon ramai je yg beranggapan buruk pada lelaki..kenapa ade lelaki yg merosakkan name lelaki tu sendiri..
    smpaikn gadis2 jadi takut nak berkenalan dengan lelaki..
    ada juga gadis2 yang cuma ske keseronokan sementara..sama je dua2 spesis ni..

    ReplyDelete